De Wetenschapsreflex-methodiek is ontwikkeld om leerlingen uit het lager en secundair en studenten uit de lerarenopleiding te laten reflecteren over wetenschap. We ontwikkelen een didactiek geïnspireerd op dialogische gesprekstechnieken die de lerarenopleider en de aspirant-leraar zal toelaten reflectie bij lerenden op te wekken.
Dit project van School of education liep van september 2014 tot september 2016
Het project wordt gecoördineerd vanuit de secundaire lerarenopleiding van Odisee-Brussel
Coördinator: Jelle De Schrijver (Jelle.deschrijver@odisee.be)
Medewerkers: Jan Sermeus en Eef Cornelissen
Partners zijn:
VIVES, studiegebied Onderwijs, EC Onderwijsinnovatie, Onderzoekslijn ‘Wetenschappelijk denken’
Stephanie Vervaet, Remko Meys, Kristof Van De Keere
UCLL, Departement Lerarenopleiding BASO, expertisecel Art of Teaching
Laura Tamassia, Renaat Frans, Claudia Vandebeek
De ontwikkeling gebeurde in samenwerking met het Gents Universitair Museum en het Koninklijk Belgisch Museum voor Natuurwetenschappen